Biuro nieruchomości – jak koronawirus wpływa na pracę pośredników?
Pandemia choroby COVID-19 wywoływanej wirusem SARS-CoV-2 w dużym stopniu wpłynęła na nasze codzienne funkcjonowanie. Konieczność ograniczenia przemieszczania się przyczyniła się także do zmian w życiu zawodowym pracowników biur nieruchomości. Jak w obecnej sytuacji wygląda praca pośredników?

Pandemia choroby COVID-19 wywoływanej wirusem SARS-CoV-2 w dużym stopniu wpłynęła na nasze codzienne funkcjonowanie. Konieczność ograniczenia przemieszczania się przyczyniła się także do zmian w życiu zawodowym pracowników biur nieruchomości. Jak w obecnej sytuacji wygląda praca pośredników?
Ograniczenie bezpośrednich kontaktów z klientami
Rozprzestrzenianie się koronawirusa spowodowało konieczność dokonania zmian w funkcjonowaniu biur nieruchomości. Część tego typu placówek zdecydowała się na zamknięcie swoich oddziałów stacjonarnych. W niektórych biurach nieruchomości ograniczono liczbę pracowników przebywających w tym samym czasie w miejscu pracy. Jeśli dochodzi do spotkań z klientami, to organizowane są one z zachowaniem środków ostrożności. Pośrednicy ograniczają bowiem bezpośredni kontakt z osobami zainteresowanymi korzystaniem z usług biura nieruchomości. Nie oznacza to jednak, że w mniejszym stopniu niż wcześniej dbają o relacje z klientami. Aby rozpoczęte transakcje mogły zostać zakończone, wykorzystywane są inne sposoby komunikacji.
Aktualizowanie ofert
Pracownicy biur nieruchomości zdają sobie sprawę z tego, że mimo trudnej sytuacji wiele osób wciąż jest zainteresowanych sprzedażą czy kupnem mieszkania. Konieczność spędzania większej ilości czasu w domu powoduje, że klienci, którzy rozpoczęli proces szukania nieruchomości, chętnie przeglądają oferty w celu znalezienia odpowiedniego dla siebie rozwiązania. Z tego względu pośrednicy zwracają szczególną uwagę na to, by oferty dostępne w internecie były na bieżąco aktualizowane.
Zmniejszenie liczby prezentowanych nieruchomości
Ze względu na bezpieczeństwo klientów, jak i pośredników, w obecnej sytuacji doszło do znacznego zmniejszenia liczby prezentowanych nieruchomości. Przed ewentualnym spotkaniem w sprzedawanym mieszkaniu pośrednicy upewniają się, że klient dobrze zapoznał się z daną ofertą. Nieruchomość przedstawiana jest głównie za pomocą komunikatorów internetowych. Jeśli dochodzi do oglądania mieszkania na żywo, pracownicy biur nieruchomości przypominają klientom o niezbędnych środkach ostrożności i zachęcają do samodzielnego przybycia na spotkanie.
Wideokonferencje i kontakt telefoniczny
Pośrednicy dbają o dobre relacje z klientami m.in. poprzez kontakt telefoniczny. W ten sposób mogą odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące danej nieruchomości. Oprócz tego, pomagają osobom, które rozpoczęły już proces realizowania transakcji. W tym trudnym czasie mieszkania w większości przypadków prezentowane są zdalnie, np. przy użyciu smartfona. Wykorzystuje się również wirtualny spacer, który umożliwia klientowi dokładne obejrzenie interesującej go nieruchomości.
Wsparcie w realizowaniu formalności
Konieczność ograniczenia przemieszania się i zamknięcie niektórych oddziałów stacjonarnych biur nieruchomości nie oznacza, że klienci muszą zrezygnować z zajmowania się formalnościami. Wiele kwestii prawnych można zrealizować bez wychodzenia z domu, np. zawarcie umowy pośrednictwa. Kontakt e-mailowy oraz telefoniczny umożliwiają również pośrednikom przeprowadzanie konsultacji dotyczących zawieszenia rad kredytu hipotecznego czy pozyskiwania niezbędnych dokumentów.
Najnowsze artykuły

Jakie są obowiązki właściciela wynajmowanej nieruchomości?
Wynajem mieszkania lub domu może być świetnym źródłem dochodu pasywnego, ale wiąże się także z szeregiem obowiązków prawnych i organizacyjnych. W tym artykule wyjaśniamy, co dokładnie należy do właściciela nieruchomości na wynajem i jak prowadzić najem zgodnie z przepisami oraz zdrowym rozsądkiem. To nie tylko kwestia prawa, ale także dobrej relacji z najemcą.